Most na jedné ruce

Podobně jako most na jedné noze, i most na jedné ruce pracuje s tím, že ze stabilní konstrukce mostu jednu končetinu odebereme, tentokrát ruku.

Vytáhněte se do pozice mostu, přeneste váhu více na jednu ruku a tu druhou zvedněte do vzduchu. Můžete ji položit na hruď nebo ji nechat vystrčenou do strany pro lepší rovnováhu.

Stejně jako u všech pozic, kdy jste hlavou dolů, buďte i tady opatrní. Z počátku vás možná překvapí, jak obtížná na udržení tato pozice je. Postupujte s rozvahou.

Stejně jako u mostu na jedné noze se i u mostu na jedné ruce jde do pozice dostat rovnou ze země, tedy s pomocí jen jedné ruky.

Tato varianta je velmi obtížná, a pokud už nejste zběhlí v kliku na jedné ruce, pravděpodobně se vám to napoprvé nepovede.

Stejně jako u mnoha jiných cviků, i tady lze v rámci progresu využít fáze negativu. Začněte v klasickém mostu, přeneste se do mostu na jedné ruce a na této ruce zkuste co nejpomaleji a s co nejvyšší kontrolou pohybu klesnout zpět na zem. Časem si vaše tělo tento pohyb osvojí natolik, že jej zvládne i v opačném směru a nakonec se do mostu na jedné ruce vytáhnete. Chce to jen trpělivost.

Pro lepší představu video této těžší varianty:

Několik tipů na závěr:

  • Most na jedné ruce můžete zkusit nejdříve v pozici rovného mostu. Tady doporučuji dát si chodidla dále od sebe pro lepší rovnováhu.
  • Držení pozice a popřípadě i zvednutí se do mostu na jedné ruce vždy cvičte na obě paže rovnoměrně.
  • Pozici nemusíte držet úplně ztuhle, zkuste se také pohupovat ze strany na stranu, přenést váhu více na nohy nebo na ruku, která vás drží. Jednak se lépe protáhnete a také lépe poznáte vlastní tělo.

zpět