Most – chůze po zdi (omezený rozsah)

Každý, kdo začne cvičit mosty by se měl po nějaké době směle pokusit také o chůzi po zdi. V omezeném rozsahu je tento cvik přístupný i pro začátečníky a umožní jim si úžasně protáhnout a posílit záda 🙂

Most na temeni

Most na temeni je často podceňovaný mezičlánek na cestě za úplným mostem. Je to ale také jediná varianta mostu, která zapojuje také krční svaly a proto rozhodně stojí za to ji do svého tréninku zařadit. 🙂

Obecně k náročnějším shybům

Shyby – zlatá páteř kalisteniky! Klasická verze má nezpočet těžších variant (já jich mám 32 a určitě nevím všechno). Můžu na to jít ale taky mnohem jednoduše a obecněji a zkusit:

– Změnit úchop
– Shyb zpomalit
– Shyb zrychlit
– Snížit počet prstů
– Změnit povrch

Rovný most a „stůl“

Dnes mám pro vás další dva cviky ze série základních mostů. Rovný most více potrápí ramena a hamstringy, zatímco poloha stolu vyžaduje větší zapojení hlubokých svalů hýždí a umožňuje větší otevření hrudníku. Proto je doporučuji cvičit současně 🙂

Mosty – úvodem

Dnes něco k (dle mého) nejdůležitější skupině cviků, tedy k mostům. V tomto úvodním článku se dozvíte, proč jsou tak důležité a jak s nimi začít.

Životospráva: jídlo a pití

Zdravý životní styl neobnáší jen fyzickou aktivitu, ale (mimo jiné) i celkový přístup ke stravovacím návykům. Nový článek přináší tipy, které jsem postupně nasbíral (a vyzkoušel).

Stojka s oporou nohou

Základní varianty stojek, které jsem vám představil vedou k pomyslnému králi: samotné stojce s oporou nohou. Na první pokusy není snadné se do této pozice dostat. V návodu najdete několik tipů jak na to a co dělat, jakmile se tam dostanete 🙂

PS: Několik cviků v základních variantách je (co se náročnosti týče) minimálně na stejné úrovni, jako stojka s oporou. Návaznost jednotlivých cviků není nikdy zcela lineární a jednotlivé varianty lze učinit náročnější různými způsoby. Tak například výdrž ve stoji na hlavě s oporou můžeme udělat těžší ze silového hlediska a místo toho se snažit vydržet ve stojce s oporou nohou. Můžeme si to ale namísto toho udělat těžší z hlediska rovnováhy a snažit se vydržet ve stoji na hlavě a dlaních nebo na hlavě a loktech bez opory. Ideální je samozřejmě dělat vše najednou a rozvíjet se všestranně.